Porsche 911 má ve své dlouhé historii řadu velmi zajímavých kapitol. Mezi ty nejzajímavější patří bezpochyby ta, která se odehrávala na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let ve spojení s vozy, v jejichž označení figurovala písmena SC. Tato kapitola měla být totiž poslední, ale všechno nakonec dopadlo úplně jinak.
Porsche 911 vstoupilo na scénu v roce 1963, když se veřejnosti poprvé představilo v rámci tehdejšího autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V nabídce značky se mělo stát přímým nástupcem modelu 356 vyráběného od roku 1948 až do poloviny šedesátých let dvacátého století. Ve svém posledním provedení z let 1963 až 1965 neslo Porsche 356 s výkonnějším motorem označení SC, které bylo zkratkou pro Super Carrera.
Ve druhé polovině sedmdesátých let dvacátého století se mohlo Porsche 911 pochlubit úspěšnou kariérou sportovního a rovněž i závodního automobilu s řadou výjimečných verzí. Zároveň ovšem představovalo stárnoucí model a mělo uvolnit místo nové generaci vozů, kterou představoval v roce 1976 na trh uvedený čtyřválcový model 924 a na autosalonu v Ženevě roku 1977 odhalený osmiválcový model 928. Oba tyto typy spojovala pro Porsche nová koncepce transaxle s motorem uloženým vpředu a převodovkou umístěnou u zadní poháněné nápravy.
Porsche se právě prostřednictvím typů 924 a 928 s kapalinou chlazenými motory připravovalo na zásadní generační výměnu v nabídce svých modelů. Vzduchem chlazené ploché šestiválce se již v první polovině osmdesátých let měly stát minulostí a spolu s nimi měla nabídku modelů značky Porsche opustit i řada 911 a koncepce s motorem uloženým až za zadní nápravou.
Poslední indicií blížícího se konce se stalo představení Porsche 911 SC. Právě při jeho příchodu v roce 1977 bylo příznivcům značky jasné, že konec řady 911 se blíží, protože zkratku SC měla ve svém označení přeci i poslední verze modelové řady 356. Ta byla vyráběna zároveň se svým nástupcem v podobě modelové řady 911, kterou očividně čekal podobný osud.
Porsche 911 SC bylo stejně jako předchozí modely řady nabízeno s karoserií kupé s pevnou střechou nebo jako Targa s odnímatelným panelem střechy, masivním ochranným obloukem za sedadly a velkým panoramatickým zadním oknem.
Při vstupu na trh měl model 911 SC v roce 1977 za svou zadní nápravou uložen vzduchem chlazený plochý šestiválec o objemu 2994 ccm, který díky použití katalyzátoru a dalším úpravám pro snížení emisí škodlivých výfukových plynů nabízel výkon 132 kW (180 k). To bylo sice méně než u předchozího provedení řady 911, ale došlo k dalšímu zvýšení spolehlivosti při zachování slušných dynamických vlastností. Nicméně Porsche 911 SC v tomto provedení bylo vnímáno jako zástupce modelové řady, který od jejího zrodu v roce 1963 nabízí nejhorší poměr mezi výkonem, hmotností a cenou. Zákazníky 911 SC i přesto zaujalo a jeho prodejní čísla byla výrazně vyšší než u modelu 928, jímž měla být řada 911 nahrazena. Automobilka se proto rozhodla změnit své plány a život modelu 911 prodloužit.
K prvním úpravám, mezi něž patřilo i mírné navýšení výkonu na 138 kW (188 k), došlo již v roce 1979. Další změny, které se pozitivně promítly především do dynamických schopností i spotřeby paliva přinesl již následující rok 1980. Právě během něj se Porsche 911 SC dočkalo navýšení výkonu na 150 kW (204 k) a podle dobových jízdních testů se vlastnosti řízení i podvozku dostaly na vrchol možností, poskytovaných koncepcí s motorem za zadní nápravou.
Porsche 911 SC se tedy nestalo posledním z řady 911, ale naopak ji zachránilo pro následující desetiletí a umožnilo její další rozvíjení.